Tuin huren

Waarom een volkstuin?

• Om lekker buiten bezig te zijn.
  • Omdat een paar uur op de tuin werken puur ontspanning is en een zeer gezonde bezigheid.
  • Om uw eigen onbespoten groente, vruchten en kruiden te verbouwen.
  • Om in het zomerseizoen bloemen in huis te halen van uw eigen tuin of er
    gewoon op de tuin van te genieten.
  • Om van elkaar te leren waar het gaat om (gezond) tuinieren.
  • Omdat het de mogelijkheid biedt tot contact met anderen.

De afmeting van een tuin is 10 bij 10m2. Per lid kunnen maximaal drie tuinen worden gehuurd. In overleg is het mogelijk een halve tuin te huren.

Het lidmaatschap van de vereniging bedraagt  7,00 euro per jaar. De huur voor een tuin bedraagt momenteel, 13.50 euro per tuin per jaar. Deze bedragen worden jaarlijks door de vereniging vastgesteld.

Bij acceptatie van een tuin wordt een waarborgsom van 25,00 euro gevraagd, welke bij opzegging van de tuin wordt terugbetaald wanneer deze door het bestuur in orde wordt bevonden.

Voorwaarde voor lidmaatschap is dat men minimaal 18 jaar is en dat men inwoner is van de gemeente de Wolden.

Men kan ook donateur worden van de vereniging, zonder zelf een tuin te huren.

Vanuit de vereniging wordt veel aandacht besteed aan “gezond tuinieren”. Dit wil zeggen zonder het gebruik van chemische bestrijdingsmiddelen maar door bijvoorbeeld insectengaas te gebruiken voor bepaalde gewassen. Door de jaren heen is gebleken dat steeds meer leden op deze manier tuinieren en dat dit prima werkt, zelfs betere en mooiere gewassen oplevert!.

IMG_2689.jpg